Dato og tid er tirs 14. maj 2024 18:45

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 20. nov 2010 16:08 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg er i en blanding af oppe og køre på en rus af adrenalin og samtidig lidt rystet. Jeg bor i en opgang med 10 lejligheder og jeg bor øverst (på 4. sal).
Brandalarmen på opgangen (vi har 2, en på 5. og en på 2. sal) har lige lydt 2 gange og jeg skyndte mig at gribe mine nøgler og gå ud for at se om vi skulle ud eller om det var falsk alarm. Da der var stille og kun lugtede svagt af brændt mad gik jeg nedaf for at sikre mig at det ikke brændte. Tænk jer, af alle de lejligheder, var det kun mig og hende på 2. sal der var gået ud på opgangen. Nede under hendes sal lugtede der ikke så det har været i en af dem fra 2. og opaf. Hun går dårligt så hun blev stående mens jeg "drønede" (læs: skyndte mig med tungen ud af halsen) ned og derefter op på 5. sal for at finde ud af hvor der var noget galt. Der lugtede ikke på loftet (og der har vi en branddør) så det har været fra vores opgang. Jeg bankede og ringede og kaldte højt på min nabo (en ældre mand der har drukket tæt igennem de sidste mange mange år og hvis lejlighed skal destrueres når han engang dør for han har samlet så meget skidt igennem årene som halv-vagabond at du ikke længere kan se hans gulv). Der gik flere minutter før jeg (som den flab jeg er) satte mig på knæ og snusede ind af hans brevsprække (ja jeg har altså en del dyr og hvis det brænder, skal jeg have tid til at få dem alle med ud så jeg havde jo travlt). Det fik ham til at åbne døren i ikke så meget andet end et par ikke så rene underbukser og med en smøg i hånden. Jo, han havde da hørt alarmen men regnede ikke med at det var noget. HVAD FA... X( Men ok, hvis han vil risikerer at brænde inde, så er det jo hans valg. Lugten af det brændte mad kom ikke fra ham og da der nu var gået nogle minutter og alarmerne havde været stille siden, så blev vi enige om at det nok var nogen der havde brændt mad på og havde åbnet ud til opgangen for at lufte ud. Det er bare utroligt at de så ikke lige var voksne nok til at åbne og fortælle os at det var falsk alarm! ~x(

Så nu sidder jeg her og lytter og kigger på mine transportkasser der har stået parate siden dengang der var orkan i 90´erne hvor jeg kunne mærke at huset svajede svagt og mine transportkasser stod på loftet (på 6. sal hvor der iøvrigt blev blæst nogle tagsten ud så hullet var så stort at et voksent menneske kunne kravle derud). Der går nok noget tid før jeg falder ned igen men jeg er parat "just in case". Jeg kan løbe ned, eller løbe op. På 5. kan jeg komme hen i opgangen ved siden af og på 6. kan jeg komme hen i andre opgange og helt hen om hjørnet på ejendommen. Og ellers er der vores altan. I yderste nødstilfælde må jeg ud på den. Jeg er totalt ligeglad med mit tøj og smykker og møbler. Jeg skal bare have mine dyr med ud eller alle dem jeg kan nå at få med ud. Jeg har gjort mine lektier med at finde ud af hvad jeg skal gøre HVIS det sker og det var jeg glad for idag da risikoen pludselig var der. Det gav en lille bitte smule indre ro mens jeg rendte rundt for at finde ud af om jeg skulle proppe dyrene i transportkasserne eller ej.
Ved I hvordan I kommer ud HVIS....?

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 16:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Vi bor i et muret hus med 1.sal hvor vi har alle værelser på 1. sal. Fra soveværelset kan man meget let komme ud på carportens tag, som godt kan holde til at man går på det, den vej kan vi løfte hunden ud af vinduet og Baby, ved enden af det tag har vi et stykke mur hvor min mand kan komme over fra taget, og derfra kan resten af os komme ned ved hjælp af en stige der er i skuret. eller jeg kan række Sara ned, og derefter få firet hunden ned. (der er også reb i skuret) Katten løber nok ud på markerne. Er vi nedenunder er der vinduer og døre over alt til at komme ud, der er ingen steder hvor det ikke er muligt, eneste sted der måske er lidt farligt er hvis reposet brænder, så skal vi hurtigt ned over med stigen til Sara og få hende ud af vinduet.
Men har 3 brandalarmer så skulle gerne kunne nå at hente hende ud fra værelset hvis det skulle ske. Og højst sandsynligt vil det ikke nå at brænde så meget at vi må flygte ud af huset. Men derimod "bare" slukke branden.
Har arbejdet på et skade service center og ved det pluslig kan gå rigtig meget stærkt.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 16:22 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg må hellere lige skrive at jeg godt ved at folk ikke nødvendigvis er hjemme siden de ikke kom ud men hende på 1. er en ældre dame der altid er hjemme (og hun kom ikke ud). På 2. var det kun den ene selvom lugten virkede som om den kom fra 2. sal (men de render også hen over loftet (på 6. sal) om natten for at komme ind og ud af deres lejlighed (ja, mistænkeligt og politiet har været her og snakke med os om dem for 1 års tid siden)). Og hos mig på 4. var min nabo jo også hjemme men kom ikke ud. Det viser mig at jeg ikke kan stole på at andre banker på hvis det brænder om natten. Jeg skal redde mig selv ved selv at vågne. Så må vi bare håbe at jeg gør det. :(-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 16:34 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Charlottes skrev:
Jeg må hellere lige skrive at jeg godt ved at folk ikke nødvendigvis er hjemme siden de ikke kom ud men hende på 1. er en ældre dame der altid er hjemme (og hun kom ikke ud). På 2. var det kun den ene selvom lugten virkede som om den kom fra 2. sal (men de render også hen over loftet (på 6. sal) om natten for at komme ind og ud af deres lejlighed (ja, mistænkeligt og politiet har været her og snakke med os om dem for 1 års tid siden)). Og hos mig på 4. var min nabo jo også hjemme men kom ikke ud. Det viser mig at jeg ikke kan stole på at andre banker på hvis det brænder om natten. Jeg skal redde mig selv ved selv at vågne. Så må vi bare håbe at jeg gør det. :(-


Er altså ret uhyggeligt....

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 18:21 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:12
Indlæg: 782
Charlotte godt du har sikret dig dine udveje
men puha sikken en oplevelse :ymhug:
sidder og tænker at det er mærkeligt
at mennesker er så ligeglade at de ikke regere
på en brandalarm underlig verden vi lever i :ymhug:

_________________
Hilsen Eva1950


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 19:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg kan godt forstå du er rystet... Selv har jeg oplevet 2 alvorlige brande i mit liv og glemmer aldrig den lugt..
og ja, glem tingene og få dig og dyrene ud ..

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 20:17 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Kors da så lidt respekt folk har for alarmer...

Ka huske det fra skolen i sin tid, JEG måtte fortælle læren at vi skulle gå ud på sportspladsen... vedkommende ville ellers bare gå ned og checke om det var noget i det og vi sku da bare vente i klassen.. [-( [-(

Vi kan hoppe ud af samtlige vinduer i huset.. det er kun et plan, nu flyttede vi ind i sommers.. men JA skal ha fat i brandalarmer, godt du påmindede mig.. (ligger en i den ende af huset hvor værelserne er, men er jo ikke nok)

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 20:52 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: man 6. apr 2009 18:35
Indlæg: 132
Geografisk sted: midtjylland
Jeg er engang vågnet midt om natten ved at vores røgalarm gik igang. Sikke et chok! Det viste sig så, at det bare var fordi den trængte til et nyt batteri. Men det værste var, at min kæreste ikke vågnede selv om alarmen hænger lige udenfor soveværelsesdøren som var åben. Lidt skræmmende synes jeg! Så jeg ved ihvertfald godt hvem der kommer til at redde hvem, hvis der engang skulle blive brand.
Vi har ikke så mange andre muligheder end at komme ud via opgangen hvis noget skulle ske. vi bor på 2. sal og har en altan ud til en græsplæne... Så der er også en mulighed for at hoppe ud der og ende med et par brækkede ben.... Men det er vel også bedre end at brænde inde.
Vi har haft nogle problemer med unge der røg cigaretter og smed de stadig tændte skodder i opgangen og brændte papir af, så tanken har faktisk strejfet mig "hvad nu hvis"... Men så vidt håber jeg aldrig det kommer til at gå.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. nov 2010 21:18 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Vi bor i et 2 plan gammel hus og vi har brandalarmer i hele huset og da vi fik nyt tag og nogle nye vinduer for nogle år siden ,fik vi 2 specielle vinduer på 1 sal hvor den ene karm tages med ud når du åbner vinduet og tømmeren sagde det var en ny lov der var lavet ,så man havde en flugtmulighed fra 1 sal ,men jeg vil gerne have en rebstige som kan foldes ud og kastes ud af vinduet og sættes fast på vindueskarmen ,ER DER NOGEN DER VED HVOR DEN KAN KØBES ????? jeg har set den i tv engang.Hvis det skulle ske hvad jeg ikke håber ,så er det bare fat i misserne og manden og ud

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 21. nov 2010 10:03 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
lisbeth skrev:
Vi bor i et 2 plan gammel hus og vi har brandalarmer i hele huset og da vi fik nyt tag og nogle nye vinduer for nogle år siden ,fik vi 2 specielle vinduer på 1 sal hvor den ene karm tages med ud når du åbner vinduet og tømmeren sagde det var en ny lov der var lavet ,så man havde en flugtmulighed fra 1 sal ,men jeg vil gerne have en rebstige som kan foldes ud og kastes ud af vinduet og sættes fast på vindueskarmen ,ER DER NOGEN DER VED HVOR DEN KAN KØBES ????? jeg har set den i tv engang.Hvis det skulle ske hvad jeg ikke håber ,så er det bare fat i misserne og manden og ud



Tror næsten Biltema kunne risikere at ha sådan en?? - havde de ikke hehe

men http://dansand.com/product.asp?product=3977 fåes i 6 og 12m

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker