Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling
Skriv et svar

Str. sten til knyttede armbånd

tirs 5. jan 2010 10:46

Hej piger

Hvilken str. sten bruger I til

1 mm knyttetsnor

og

2 mm knyttesnor?

jeg vil gerne have det til at være harmonisk og er ved at overveje hvad jeg skal købe, men er ny så er i tvivl om jeg skal vælge 10 eller 12 mm til 1 mm snore eller om det vil se mere harmonisk ud til 2 mm

Hvad siger I?

Mange hilsener
Stine :)

Re: Str. sten til knyttede armbånd

tirs 5. jan 2010 12:02

Du skal først og fremest være sikker på at hullerne i stene er store nok for der er ikke så mange sten der kan gå på 2mm og jeg synes du er nød til at prøve sig frem om det ser pænt ud for det er en smagsag hvad der er pænest.

Re: Str. sten til knyttede armbånd

tirs 5. jan 2010 18:11

Jeg bruger som regel ikke så store perler. jeg laver mine armbånd med enten 6 eller 8 mm på 1 mm snor, men du kan også sagtens bruge 10 mm.. Som Havfruen skriver er det vigtigt at finde nogle sten til den på 2 mm. Da hullerne i stenene skal være større..

Re: Str. sten til knyttede armbånd

tirs 5. jan 2010 18:19

Det er lidt forskelligt, hvilken størrelse perler, jeg bruger.
Men når jeg knytter af 2 mm tråd, plejer jeg at bruge 1 mm tråd i midten, da det er meget få sten, der er store nok til at 2 mm tråd kan gå igennem. Du kan også bruge 0,5 mm tråd til midtertråden, sammen med 1 mm tråd, så du kan bruge perler med små huller.

Re: Str. sten til knyttede armbånd

ons 6. jan 2010 08:06

Tak for jeres feedback!:)

Stine :)
Skriv et svar