Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling
Skriv et svar

decoupage

fre 22. jan 2010 08:29

Hej med jer

Er der nogen af jer, som har nogle gode link til decoupagesmykker?
Har prøvet youtube, men er ikke ret god til at søge der.
Og er der nogen af jer, som har erfaring med den slags smykker?

Rigtig god dag til jer alle :-)

Re: decoupage

fre 22. jan 2010 09:16

Du kan finde mange på you tube ,her er det et armbånd og prøv at søge videre på siden
http://www.wonderhowto.com/how-to/video ... et-152718/

Re: decoupage

fre 22. jan 2010 09:38

Hej Lisbeth

Tak for dit svar. :D
Jeg vil straks kigge på linket. :dance:

Re: decoupage

tirs 5. apr 2011 15:24

Jeg ved ikke, om det er aktuelt mere for dig? Jeg har kun været med her i et par måneder og er ved at arbejde mig igennem de mange indlæg og faldt så over et, hvor jeg kan bidrage :-D

Jeg startede med at lave bl.a. armbånd med decoupage, men fandt heller ikke mange vejledninger til det, så jeg hoppede bare ud i det. Jeg har mest brugt udklip fra servietter, men har også brugt glansbilleder. Du kan bruge serviet på alt, bare der er en meget lys el. hvid baggrund. Og så skal der lakeres rigtig mange gange.Til øreringe kan man brug små plastikplader, decoupere og lakere og montere på en ørebøjle. Jeg har lavet en halskæde med perlene, du kan se nedenfor (har ikke et billede af halskæden - det var en gave). Små træplader kan bruges til brocher. Træperler kan også sagtens bruges, men det er et pillearbejde og tager laaaaang tid. Jeg indsætter nogle billeder, og du er velkommen til at spørge mere.

Dette er et armbånd af træ, jeg har malet hvid og lagt serviet på
Billede

Det samme med det her
Billede

Dette er et armbånd af sort, hård gummi - købt for en 10'er
Billede

Træperler, der er malet hvide og lagt serviet på - ikke alle er lakeret
Billede

Mange hilsner :-h
lopeth

Re: decoupage

tirs 5. apr 2011 18:13

De er helt vildt flotte Lopeth. :x-

Re: decoupage

tirs 5. apr 2011 18:51

Ja det er flot arbejde. Og sjovt når man kan finde noget "billigt" som kan anvendes! Perlerne er bare fine :clap: :clap:

Re: decoupage

ons 6. apr 2011 06:48

Super spændende teknikker... Kan man også lave despage på metal eller skal det være træ - plastik - gummi??

Re: decoupage

ons 6. apr 2011 08:08

Super flotte ting du har lavet.
Bar du har en lys bagrund og limet kan hæfte kan du bruge alt som underlag til dekopagse det kan også laves på tekstiler , glas og ja alt hvad du kan finde på.

Re: decoupage

tors 7. apr 2011 16:04

Mange tak til jer :x-

Jeg har lagt decoupage på næsten alt: Flettede kurve, glas, tasker og sko, lærred, træ, metal og endda også denne skriver, som jeg lige genfandt i skuffen. Den er ikke helt færdiglakeret, kan jeg se :|

Billede

Og fordi det snart er påske, smider jeg også lige et billede af et påskeæg ;)
Billede

Kun fantasien sætter grænser. Og som Havfruen skriver, skal der bare være en lys baggrund.

Mange hilsner
lopeth

Re: decoupage

ons 14. sep 2011 03:18

Aii, så fiiint!
Til små smykker kunne det være en ide at bruge perlemorsplader/vedhæng :-?
Skriv et svar