Dato og tid er tors 28. mar 2024 12:09

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 20. jun 2009 15:30 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Hvordan sluttes et knyttet armbånd, hvor jeg vil have en sølv lås på. Jeg har knyttet et armbånd i lædet og det er gået fin men den skal jo også slutte igen, og jeg kan ikke få det i en synål da det er 2mmtyk så hjælp mig jer der er vand til at

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 15:40 
Offline
ADMIN
ADMIN
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg har ikke prøvet at knytte i læder, så jeg ved ikke rigtig hvordan man slutter det, mon ikke der er nogen herinde der kan hjælpe Kirsten. :x- :x-

_________________
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 16:05 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Jeg bruger aldrig synål da læderet er for tykt ,men limer enderne med hypo cement lim og vi har aldrig fået nogle klager endnu ;)-

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 17:09 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 17:16
Indlæg: 330
Geografisk sted: København
jeg plejer at lave en knyttet lås men jeg kan faktiks godt hjælpe dig nu hvor der skal en sølv lås i..
du skal gøre sådan..
du har en midtersnor og to lædersnørre tilbage dem samler du og snor sytråd udenom stramt og så sætter du lås på hmm håber du forstå ellers så spørg bare.. altså låsen er dem hvaor man limer dem på:)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 17:14 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Tak NatasjaA og lisbet for jeres hjælp :ymhug: nu tror jeg at jeg kan komme vider. Jeg har jo ikke knyttet før så jeg er helt på bar bund med det her knytteri. men fik lige lyst til at prøve og vil også prøve i noget kraftig sating til nogle tøse armbånd men hved ikke om det lige er mig aligevel. Den i læder ser ud til at blive rigthi fin. :dance:

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 17:22 
Offline
Safir
Safir

Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 17:16
Indlæg: 330
Geografisk sted: København
jeg laver rigtig rigtig mange knyttet armbånd har nok lavet imellem 150-200 armbånd og er alle lavet i læder og tror kun jeg har solgt 3 til mænd så kvinder er altså vild med læder du kan jo sagtens sætte alt muglig i.. jeg bruger tit 1mm læder i midten da der er flest perler der kan gå på der og så knytter med 1,5 udenpå..
men jeg plejer jo så at knytte låsen da armbåndet så kan bruges af flere str. end hvis man sætter lås på ;)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 17:54 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:05
Indlæg: 2269
Geografisk sted: falster
Kirsten du kan også vikle wire rundt om slutningen og sætte en o ring hvor låsen skal sidde ;)-

_________________
Billede I LOVE CATS


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 19:04 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Hej Kirsten
Je ghar lavet en del i læder hvor jeg har haft lås i og jeg starter med at sætte låsen i og hvis det er wire har jeg gjort ligesom jeg gør med halskæder. Blot har jeg ladet wiren gå et stykke tilbage så jeg knytter hen over begge wirene. Jeg laver det hele færdigt med knudeskjuler og begynder knytningen helt opp ved den.
Når armbåndet har den længde det skal have sætter jeg O ring eller hvad det nu er ( en lukket ring . Laver det hele færdigt dernede og knytter helt tæt ned til knudeskjuleren.
Håber det er forståeligt. Jeg synes det er blevet pænt. Jeg har så klippet enderne og limet med hypo på bagsiden

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 20. jun 2009 21:00 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Tak butler det var nok lig det jeg manglede at komme frem til. Det er bare det at jeg har brugt en lædersnøre som mitte snor til den her men den må jo også kunne limes om bag på.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 21. jun 2009 07:22 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 14. jun 2009 08:15
Indlæg: 1417
Geografisk sted: Virum
Når og hvis du engang får sat låsen på, kan jeg så ikke få lov til at se hvordan det ser ud. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at prøve at lave nogle knyttet armbånd med lås på..


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker