Switch to full style
Driller teknikken, er det her du kan finde råd og vejledninger eller stille spørgsmål om den digitale verden.
Skriv et svar

Når messing løber an... hvad gør man? :(

lør 6. jul 2013 22:38

Hej i dejlige smykkekunstnere :-)

Jeg håber i alle har det godt!
Det er dejligt at kunne skrive herinde igen efter en laaaaang pause, men når man nu endelig er dimitteret fra gymnasiet, så er der jo masser af tid. :-)

Jeg har for længst fået fingrene i nogle messingplader fra ravstedhus, og er så småt begyndt at arbejde lidt med dem. Jeg er bare virkelig ikke glad for hvor hurtig de løber an! Jeg smergler, og filer og polerere og polerere og polerere, men hvis bare smykket ligger urørt på arbejdsbordet en dag eller to, så er det allerede begyndt at anløbe...

Har i nogle råd/erfaringer med at forhindre messing i at løbe an?

Jeg har lagt mærke til, at når jeg polere mine messing smykker, så går der længere tid før de løber an, end hvis de er matte. Nu har jeg forsøgt at komme et lag klar neglelak på ét af smykkerne, så nu må vi se hvordan det virker, men det ser ikke særlig pænt ud...

Jeg har læst mig frem til, at man kan bruge zaponlak. Er der nogen der har erfaring med det? Er det farligt for huden? Kan det fremkalde allergi af en art? Virker det overhovedet?


Jeg glæder mig til at høre fra jer!

MVH
Aysha
Skriv et svar