Dato og tid er tors 28. mar 2024 09:54

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 9. dec 2010 06:03 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Kan man smelte stearin i en mikrobølgeovn?

jeg er ikke interesseret i store klodsede forme, men i et alm funktionelt rør, med diameter på max 3cm, så jeg ved lyset brænder uden at efterlade en mur af stearin omkring sig. er der nogle, som kan fortælle mig hvordan jeg konstruerer sådan en form med basale husholdningsmaterialer? jeg vil ikke forbi en hobbybutik, de flår mig.
jeg tænkte på bagepapir, for det slipper måske let stearinen? måske stabiliseret i af et paprør?
Gode ideer er meget velkomne.
:ymparty:

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 9. dec 2010 08:21 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
du kan ikke ta paprøret fra en staniol rulle?... du skal ikke spørge mig om det kan løsne sig igen... ellers så hedder det vel dyppe dyppe dyppe..

Har nu ikke døjet med sterin mure på de lys vi selv har støbt men de har os været kegle formet, pyramide eller runde

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 9. dec 2010 08:33 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
det er en god ide med det rør, måske jeg kunne fore det med bagepapir, så det slipper

ellers andre ideer til forme (jeg bruger nemlig ikke staniol, men knippel form)?

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 9. dec 2010 09:42 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 1. feb 2010 09:13
Indlæg: 963
Geografisk sted: Holeby, Lolland
Jeg støber mange stearinlys, men du kan ikke smelte det i microovnen, da du kan resikere at det selvantender pga microbølgerne. Angående støbning i paprør, staniol og bagepapir vil jeg ikke anbefale.
Og da diameteren ikke skal være større end ca. 3 cm er fremgangsmåden at dyppe og dyppe til du har den ønskede tykkelse.
Hvis man vil støbe, skal det helst være i en kraftig plastfor beregnet til formålet, da man kun kan få lyset ud ved at vride let i formens sider så stearinen løsner sig.

[smilie=smilie_xmas_097.gif]

_________________
Mød hver ny dag med et smil
http://www.didismykkerogdesign.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 9. dec 2010 10:09 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
OK Anna Edith- ingen 'mikrobe-ovn' [smilie=santa3.gif]

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 11. dec 2010 01:49 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 15:09
Indlæg: 394
Geografisk sted: Randers
Jeg har vild gang i amatørstøbning i disse dage.

Har købt en gryde på loppemarkede og hapset en lille gryde (til at hælde med og til "fyld efter" stearin) også.

Jeg fortrækker at støbe i (tykt) glas.... (de kan genbruges og man slipper for at pille og skære i pap bagefter) hvis du knalder det i køleskabet med det samme og lader det stivne der er det lige til at banke ud et par timer senere....

Jeg har bare brugt sådan nogle små glas man nogen gange køber til fyrfadslys.. bruger et aflagt sennepsglas til de lidt bredere, og til høje tykke lys bruger jeg Pringlesrør. (her skal man pille og klippe eller skære i pappet). Men de bliver ret flotte synes jeg-og ikke så tykke at vægen ikke rækker.

Du kan genbruge væger fra gamle lys;-)

Måske har du nogle krydderiglas eller dram glas der ikke snævrer ind i toppen og er smalle nok???

_________________
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker