Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:19

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør 11. dec 2010 22:23 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg har en blogspot, den er så gammel at jeg ikke kan huske hvordan det hele fungere... Er så ved, at opdatere den og nu kan jeg bare ikke huske, hvordan jeg linker fra én side til en anden (altså siderne på min egen blog)

Jeg har en startside og 2 undersider men hvordan vælger jeg hvilken side, jeg vil skrive på ???

Er ved, at blive vanvittig 8-}

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 12. dec 2010 10:10 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 12. okt 2010 09:44
Indlæg: 49
Geografisk sted: Lolland
FrkBettina skrev:
Jeg har en blogspot, den er så gammel at jeg ikke kan huske hvordan det hele fungere... Er så ved, at opdatere den og nu kan jeg bare ikke huske, hvordan jeg linker fra én side til en anden (altså siderne på min egen blog)

Jeg har en startside og 2 undersider men hvordan vælger jeg hvilken side, jeg vil skrive på ???

Er ved, at blive vanvittig 8-}


Det kæmper jeg også med, da jeg vil lave en lille salgsside med mine tupper-produkter

_________________
Glade hilsener fra :
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 12. dec 2010 21:30 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
jamen, det er bare sååå frustrerende ! Er selvlært, hvad blogs angår og fandt ud af det uden problemer da jeg lavede bloggen og nu kan jeg bare ikke @-)
Nå, men vil prøve, at slette en af siderne og så oprette en på ny, måske jeg så kan finde ud af det ... I HOPE !

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 13. dec 2010 17:42 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
I kan lave en add on, som hedder "linkliste", når i har den kan i skrive jeres link deri. I finder det under "design" "tilføj gadget" og så hedder den "Linkliste". Bagefter vælger I hvor den skal vises og hvilke link der skal være, og hvad disse link skal hedde.

Gav det mening?? Ellers må jeg lave en mere detaljeret vejledning :D :violin:

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 13. dec 2010 20:10 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg har det du nævner... Måske jeg skal forklare mig bedre..
Jeg har en start side og som sagt 2 undersider..

Mine smykker, vil jeg have på en underside for sig selv.... men kan kun finde ud af at skrive indlæg på startsiden..
Mangler, et sted hvor der fx står udgiv indlæg - vælg navn på underside
OG

Hvis jeg udgiver billed på startsiden, vil jeg at de automatisk skal komme på smykkesiden.... evt vha link..


Som det er nu, kan jeg kun finde ud af skrive på undersiderne, hvis jeg gør det under redigere og det er jo ikke meningen... ;;)

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 13. dec 2010 20:58 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Ok :-D Vi prøver med pap...


Billede
Dette her er startsiden når du trykker på dit kontrol panel. Imellem de blå valg muligheder ud fra NYT INDLÆG er der en der hedder design. Den klikker du på.

Billede
Så kommer du herind, hvor der ovre i højre hjørne og muligvis også andre steder står "TILFØJ en GADGET". Den klikker du på.

Billede
Billede
Nu får du sådan en skrolle meny, der popper op, der ser sådan ud. Skrol ned og find den der hedder "LINKLISTE". Den klikker du på.

Billede
Nu kommer denne dialog boks som du skal udfylde. Øverst giver du den en titel. Det er ligegyldigt hvad du skriver, det kommer ikke til at blive vist. De to næste bokse gør du ikke noget ved.

Nywebstedwebadresse: Her skriver du det sted du vil linke til. Det kan være alle steder på nettet og en bestemt side på din blog. Du plokker bare webadressen ind i det hvide felt.
Ny Websted navn: Her udfylder du hvad der skal stå istedet for selve link teksten. Det kunne være; "Min Webshop" så vil der kommer til at stå "Min Webshop" og når folk så klikker på det, kommer de hen på den webadresse du skrev i "Nywebstedwebadresse". Når du er færdig klikker du på "Tilføj link" så dukker dit link op, på listen under.

Du kan tilføje lige så mange du vil. Jeg tilføjer her "Min webshop" "Min Hjemmeside" og "Se Mit Gallerie". Når du ikke skal bruge flere link, trykker du "gem"

Billede

Så dukker der en grå bjælke op et sted på din design side. Den kan du nu flytte rundt med og sætte der hvor du gerne vil have den. Skal den sidde allerøverst, flytter du den derop hvor der her står "Flicker photostream" på min grå design side.

Billede
Her er så forsiden efter jeg har tilføjet linksne allerøverst...

Var der bedre?? :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 13. dec 2010 21:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Tak - jeg kan åbenbart ikke formå, at forklare mig ordentlig :((
Jeg vender lige tilbage, hvor jeg prøver at komme med en bedre beskrivelse af min problem og denne gang med fotos too :D

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 13. dec 2010 21:26 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
FrkBettina skrev:
Tak - jeg kan åbenbart ikke formå, at forklare mig ordentlig :((
Jeg vender lige tilbage, hvor jeg prøver at komme med en bedre beskrivelse af min problem og denne gang med fotos too :D


Link til bloggen ville også hjælpe. :-D Du skriver du har en startside og to under sider. Disse undersider, hvordan har du lavet dem?? Umiddelbart kan man nemlig ikke lave undersiden sådan lige som blogger fungere nu...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 13. dec 2010 21:46 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Det er heller ikke sikkert de kaldes undersider.... sender PB med blog-link... Det går ikke de andre ser min blog endnu, da jeg er med i bytte-bytte og så er jeg afsløret ;)-

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 14. dec 2010 14:51 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 12. okt 2010 09:44
Indlæg: 49
Geografisk sted: Lolland
Jeg har fulgt din vejledning, men tror ikke pappet virker for mig :-\

Jeg har prøvet at skrive et indlæg, men det havner på forsiden og ikke under min side Smykker - hvad gør jeg galt?

_________________
Glade hilsener fra :
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker