Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"
Skriv et svar

Hvad hedder dimsen .....?

ons 7. sep 2011 20:44

hej

Jeg skal i gang med at save, men jeg vil gerne skåne mit skrivebord for yderligere skrammer. Den dims, saveinden bruger her, hvad hedder den? Og hvordan sidder den fast på hendes bord?

Billede

Re: Hvad hedder dimsen .....?

ons 7. sep 2011 20:57

Det er et savbrædt. Ser ud som om hendes er skruet fast i bordet, hvilket jeg også bedst kan lide, men de kommer som regel med en tvinge du kan midlertidigt skruer fast til bordet.

http://shop.ravstedhus.dk/pi/Savbr%C3%A ... _4369.aspx

Re: Hvad hedder dimsen .....?

ons 7. sep 2011 21:59

Hvordan virker det? Hvis man skal bruge en tvinge kræver det vel at bordet har plads til tvingen - eller hvordan kan den ellers sidde?

Re: Hvad hedder dimsen .....?

ons 7. sep 2011 23:24

mjanneh skrev:Hvordan virker det?

Tvinge og savbrædt:
Billede

Ved pilen kan man evt bruge et stykke læder, for at skåne bordpladen:
Billede

Monteret på bordplade:
Billede

Billede

Re: Hvad hedder dimsen .....?

tors 8. sep 2011 08:09

I er simpelthen nogle skattebasser! Tak for en udførlig forklaring, selv jeg kunne forstå (havde slet ikke overvejet, at man kunne *vende* tvingen .... :doh: )

Re: Hvad hedder dimsen .....?

tors 8. sep 2011 08:30

mjanneh skrev:I er simpelthen nogle skattebasser! Tak for en udførlig forklaring, selv jeg kunne forstå (havde slet ikke overvejet, at man kunne *vende* tvingen .... :doh: )


Den bøvlede jeg også længe med, indtil jeg bad manden om hjælp. Et ægte blond moment. =))

Re: Hvad hedder dimsen .....?

tors 8. sep 2011 08:46

=))
Skriv et svar